söndag 10 juli 2011

Fyra pass


Long time, no see. En Gotlandsresa och lite födelsedag kom i mellan. Men jag har tränat massor. I onsdag blev det styrkepass på Sats, rehab uppblandat med allmänstyrka. Det blev dock inget löppass på Gotland på torsdagen. Jag tog det i stället kriminellt lungt på onsdagskvällen, låg i en hängmatta och läste bok samt avrundade kvällen med galet mycket god och närproducerad mat i goda vänners lag. Så när det vankades torsdagsmorgon unnande jag mig sovmorgon ända till kl 7 (Jorå det var första natten utan barn på 15 månader).

I fredags körde jag ett axel- och benpass tillsammans med min kompis L. Det var verkligen trevligt att ha sällskap till gymet och kul att dela med sig av och få se nya övningar. Ca 45 minuter blev det. Gårdagen bjöd på massor av tårta och ett kort testpass med löpning igen. Löpningen känns än så länge ganska teknisk, men det går bra. Fortfarande ingen smärta när jag springer (men ganska stel efteråt). Det nya steget ger också ett otroligt frånskjut och flyt så de ynka tre km avklarades i 5:17 tempo. Rundad idag av helgen med ett crossfitpass på 60 minuter. Först uppvärmning, sedan 14 stenhårda stationer á 50 sekunder, sedan in i spinningsalen och köra åtta intervallrusher med aktiv vila i mellan och sedan tillbaka och köra de 14 stationerna igen, fast denna gång under 55 sek sekunder per ställe. Trött? Ja! Nöjd? Ja! Det här har blivit en perfekt start på semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar