tisdag 5 juli 2011

Nu blir det gym i alla fall (och sen Gotland)


Det är så svårt att hitta det nya löpsteg när jag springer ute. Så mycket att tänka på. Hastighet, trafik, underlag, uppförsbackar, nedförsbackar. Jag måste helt klart ha tillgång till ett löpband.

Såg att World class i mitt område hade ett bra erbjudande där det ingick fyra tillfällen med PT, kommande barnpassning, nya klasser, schysst pris. Ringde och bokade tid för provträning. När jag kommer dit möts jag av en oengagerad tjej som mest verkar jobba extra i receptionen. Visar mig runt "Här är omklädningsrummet men det kanske inte är så intressant, här har vi lösa vikter, här tränar de bodypump just nu" ( nej de tränade core). Jag frågade om de har kettlebells, men hon visste inte vad det var och behövde fråga någon. Nej det hade de inte men skulle få till hösten. Åh, hennes ointresse och oengagemang fick mig att inte vilja börja träna där.

I morgon går jag till Sats. jag får helt enkelt se till att gymträna så mycket att det motiverar månadspriset. Men jag vet att de har kettlebells och bra område för funktionell träning, de har också många klasser jag kan tänka mig att gå på och inte minst löparband.

Hur gick träningen i går då? Jo tack som frågar. Tio minuter på crosstrainer, 30 minuter blandad styrka och avslutade sedan med tio minuter på löpband. Ingen smärta i höften. Man tackar.

I morgon bär det av till Gotland. Senaste gången jag var där tittade jag på Visby halvmarathon. den här resan hoppas jag få springa några meter själv på ön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar