lördag 3 december 2011

This is me

Käre bokvän, här kommer den första listan, jag vill ju inte göra uppdraget omöjligt ( jag har ju ändå skrivit lite men utan någon lista):

* Vad gör du helst på fritiden?
Jag springer, jag tränar, lagar massor av mat. Önskar jag hade tid att fota lite mer. För en ständig kamp mot det växande tidningsberget bredvid min säng.

* Samlar du på något?
Man kan väl samla på allt? Av någon underlig anledning har jag en jättesamling av pepparkaksformer, en högst årstidsbunden samling.

* Favoritfärg?
Jag klär mig nästan alltid i svart. Poppar till det med grått, mörkblått och randigt (även om det nu inte är någon färg.

* Teve-serier som du uppskattar?
How to make it in America, Big Love, Sopranos, Bron, The Wire, Six feet under, True blood, The big bang theory, House. Hyfsat anglofilt.

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
När jag var yngre så var Antonias värld en stående favorit, den håller sig nog bra utifrån sin story om starka kvinnor. Annars gillar jag spansk film och tysk film ( ibland italiensk bara för att få öva på språket)

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
Te, Lapsang alla gånger. Men jag har lärt mig dricka kaffe och det slinker ner någon kopp per dag.

* Vilket slags godis tycker du bäst om? Och hur är det där med naturgodis, egentligen..?
Choklad, gärna med lakritssmak. Eller mintsmak. Men choklad alla gånger. Naturgodis? Nej! Nötter? Ja!

* Stjärntecken?
Kräfta

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul?
Skulle dö om jag fick en skål i från Kosta Bodas Mine serie

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul?
Allt från Svenskt Tenn

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Äter allt och knusslar inte med några allergier

1 kommentar: