söndag 17 augusti 2014

Styrkor

I sommar har jag påbörjat ett styrkeprogram, Strongcurves. Det ska stärka ens mittenparti av kroppen (läs rumpa, lår, höfter) men innehåller övningar för hela kroppen. Många av de övningar som är med, är sådana jag fick med i mitt personliga träningsprogram för att rehaba min onda höft för ett par år sedan. Alltså, något som behövs än idag tyvärr. Nu har jag kört 4 veckor och ser redan resultat, ökade vikter på gymet, minskad klädstorlek, ungefär samma vikt. Vilket borde vara = mer muskler. Idag började jag block två av tre (vecka 5-8), och jag är helt såld på detta. Det liksom längtas i hela kroppen efter nästa omgång av marklyft, Squats och hip thrusters. Så om du hade varit min träningskompis hade vi nött just detta i morse. Du hade också hört mig svära tyst över de små blåmärken som dyker upp här och var av allt tyngre vikter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar