torsdag 14 april 2011

Back on track

Varför det här? Jag har tidigare bloggat här och här tillsammans med Cecilia. Sedan kom det ett barn och inspiration till att blogga försvann och det hela lades ner. Likaså träningen i viss mån. Men nu vill jag tillbaka, reformera forna tiders glans till 10-talet.

Lite kort om min träningsbakgrund. I vuxen ålder slog jag till med löpningen 2007. Innan dess nada. I april 2007 tog jag mitt första löpsteg och i augusti samma år sprang jag mitt första millopp på 52 minuter. Sedan dess har jag sprungit ett otal lopp, jag har gjort milen på 49 minuter, halvmilen på 23 minuter och halvmaran på 1 timme och 56 minuter. Jag har varit osocial för att jag skulle springa, jag har vid skada varit drottningen av alternativträning. Sen blev jag gravid och rörde mig inte en meter i högre fart än gånghastighet, tänk om pyret inte ville stanna.

Längtade något vansinnigt efter att få springa igen. För ett år sedan föddes min dotter och efter det trodde jag att det skulle gå snabbt att komma tillbaka. Icke. Men nu så, nu lägger jag ut hela träningssanningen här. Jag vill reparera mina ömma fogar, springa snabba mil igen och hitta glädjen i träningen. Den finns där bakom allt jobb, dagislämningar och fredagar som spenderas halvsovandes i soffan. Jag lovar att skriva allt om träningen, även om det fuskas. Det är nu det börjar, om jag var din träningskompis så hade vi tränat så här.

4 kommentarer:

  1. Du ska få peppa mig Malin! Jag är långt ifrån någon löpare, har kondition som en 75åring, dog nästan under coopertestet i högstadiet. Gjorde ett hyfsat försök att skaffa mig bättre kondition förra året men det rann ut i sanden i och med sommar och semester. Har ett träningskort som jag ska säga nu upp eftersom jag aldrig kommer iväg och nu bara kostar pengar. Springa kan jag göra bara jag kommer utanför porten. Var ute idag för första gången på länge och min plan är att komma ut varannan dag.

    //Karin

    SvaraRadera
  2. Damn vilket bra bloggnamn!

    SvaraRadera
  3. Karin: Jag ska ge så mycket inspiration som jag bara kan!Klart d ska börja springa, kul när man kommit in i det, billigt och man sparar mkt tid på att inte åka till träningslokal.

    Lisa: Man tackar :)

    SvaraRadera
  4. heja malin! kul att se dig igen! pepp pepp!

    SvaraRadera