måndag 18 april 2011

Piloxing

45 minuters promenad samt 15 cykel innan jobbet blev bra uppvärmning inför dagens lunchpass. Testade att köra piloxing. Har provat det en gång tidigare på Nike:s event tidigare i år. Passet ger en något konstig känsla då det ska kombinera boxning, pilates, dans och en extra touch av feminitet. Det sista kändes mycket märkligt första gången jag provade det. Kanske för att jag inte är så mjuk och dansant i kroppen samt att jag har lite svårt för att blanda in tanken på biologiskt kön och/eller genus i träningen.

På passet idag var det i alla fall mycket nedtonat och fokuserade mest på boxningen samt på bålstyrka. Efter dagens pass kan jag i alla fall konstatera att det verkligen är ett pass som suger musten ur en och man blir väldigt trött i hela kroppen. Är lite svag för träning som ger just den känslan, att hela kroppen arbetat. Kan bli mer av detta.

I morgon står cykel till jobb och från jobb till dagis på schemat. 26 km vardagsmotion, det blir en bra mellandag.

1 kommentar:

  1. Fin blogg Malin, väldigt fräsch :) Har gärna dig som träningskompis, kan behövas när jag växlar mellan att vara riktigt träningssugen och lite hopplöshetkänsla över att min kropp inte är nära 2 mil än.

    SvaraRadera