lördag 16 april 2011

Helgens träning

Det blev inget gympass igår. Två dagar in på bloggens existens försvinner det första träningstillfället. Hade tänkt mig ett Sats core puls på lunchen igår, men då jag fick ha mitt livs första vab för tutan så gick det om intet. Bokade därför in mig på ett 75 minuters boxpass idag, men när jag fick se solen ute i morse så ändrades planerna snabbt. Löpning!

13,3 km i 5:53 tempo. Det gick så bra och det var det längsta på nästan två år. Är bara lite stel som en pinne och har muskler som sten just nu. Fuskade med lite gång i backarna (tips från coachen, fröken kiropraktor) då jag absolut inte vill få tillbaka en inflammation i höften som jag fick dras med när jag tränade lite för mycket för ett par år sedan. Den har börjat ge sig till känna efter graviditeten. Boten är bålstyrka, och jag har lämpligt nog bokat in mig på ett corepass i morgon.

Ja som ni märker är jag ganska mycket en in the mood träningsperson. Eller i alla fall så länge jag inte har ett schema att följa, och då för löpningen. Jag hoppas vi ändå kan komma överens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar