tisdag 16 augusti 2011

Dag 17/22 Motivationen tryter

I morgon är det dags för hinderbanan igen och förra gången hade jag tränat stenhårt dagen innan och ville inte att det skulle bli likadant den här gången och tänkte ta det lugnt. Lugnt gick det, så lugnt att det var segt och tråkigt. Tänkte att jag borde konditionsträna, men ej springa för att vila höften. Stod ut i ca 15 minuter på en crosstrainer sen fick jag nog (förstår i och med detta att en del kanske tröttnar på gymmet när man bara tränar för tränandets skull, inte har något särskilt mål, eller bra gör sådant man inte gör i verkliga livet, tex. stå på en crosstrainer. Vem vill träna så?).

Fortsatte med tre tabataintervaller, först ut en ny övning där man håller i en medicinboll med handtag. Lyfter sedan ett ben rakt bakåt och fäller överkroppen framåt så att överkropp och det lyfta benet hamnar i en rak linje. Sedan en variant på stöt och press, där jag börjar med kettlebellen i marken och med ett knäböj, sedan som en stöt och press. En tabataintervall per arm. Kettlebellen piggade upp men i övrigt så ser jag fram emot en ny träningsdag med bättre motivation.

4 kommentarer:

  1. Inte lätt när motivationen inte är på topp. Men lite skönt att höra att även du kan hamna där ibland. Missförstå mig rätt, men jag är så impad av dig och din träning så blir lite lättad över att även du är mänsklig :-)

    SvaraRadera
  2. Miah: Och jag är imponerad av dig som tränar hemma när de små sover, eller senare på kvällen. Jag passar alltid på att smådö i soffan en stund då. Din träningseffektivitet slår min med hästlängder :)

    SvaraRadera
  3. Kettlebells är ju så kul! Än så länge har jag bara tränat med redskapet i mindre skala enligt Olga Rönnbergs blogg men till hösten ska jag försöka komma iväg på en kurs. :)

    SvaraRadera
  4. Ann-louise: Nu vet jag inte var du bor men om du bor i Sthlm så vet jag fler ställen man kan lära sig kettlebell just nu. Det är flera som passar på att hålla gemensamma uteträningstilfällen så länge vädret tillåter.

    SvaraRadera