tisdag 16 augusti 2011

Nya prylar

Sitter och surfar runt efter en löparryggsäck. Tänkte jag skulle få användning för den i höst om jag kan springa till eller från jobbet. Dessutom bjuder ju fredagens tur ute i Nackareservatet på ett ypperligt tillfälle att inviga den. Kanske den här?

Ofta sägs det att allt man behöver för löpning är ett par skor, och visst så var det i början. Men när man slutat med bomullskläder och börjat med funktionsmaterial, skaffat sig en löparklocka, ytterligare skor, kläder för alla väder etc så är det svårt att hållas sig till bara det där med skor. Inser att nu när jag inte sprungit så mycket de senaste två åren så har det inte blivit så stora inköp. Så det bara suger i shoppingnerven efter löparsaker. Ryggsäck, sport-bh, ytterligare skor, nya vintertights. What more? I ärlighetens namn skulle jag nog gärna lägga mina händer på en schysst Garminklocka också. Bara så där.

3 kommentarer:

  1. en schysst garmin kan rekommenderas. i alla fall om man är en nörd. i alla fall om man vill träna efter program. den har i alla fall revolutionerat min löpning. men som sagt. nörd.

    li

    SvaraRadera
  2. Li: I love nörd. Nu tog ju batteriet precis slut i min vanliga klocka. Så då mådte jag väl byta till garmin?

    SvaraRadera
  3. kan så vara. kan så vara.. jag önskar er all lycka och välgång (målgång?)

    li

    SvaraRadera