tisdag 11 oktober 2011

Crossfit på 30

Nu kommer passet jag körde idag. Jag ger en Malin.

Uppvärming:

500 meter rodd. Första 250 lungt tempo, sista 250 maxtempo.
Två minuter snabbt hopprep, jobbigare än vad man kan tro.
Dynamiska övningar med pinne. Kolla runt på nätet och hitta sådana övningar som passar just dig.

Teknik:

Chinsklättring 3x12 (i maskin). Byte av grepp när man är uppe. Fokus ligger här på att göra dem så bra som möjligt, inte så snabbt som möjligt. Snabbt ryck uppåt och sakta nedåt.

Cirkel (4 varv på tid):

16 mountainclimber

15 boxhopp (De flesta gym brukar ha lådor med olika höjd som du kan hoppa upp på, själv är jag så ospänstig att jag fick ta lägsta nivån)

5 inverterade burpees. Galet roligt. Dock vågade jag mig inte på att gå upp i handstående utan gjorde armhävningar i stället. Nu blir det till att öva på handstående hemma först.

Sammanlagt tog passet 30 minuter. Alltså ett bra hinna med pass som ändå ger sjukt mycket. Det ömmar redan i kroppen

2 kommentarer:

  1. Får blodsmak i munnen bara av att läsa :-). Och så låter det "knak" i bäckenet bara jag ser mountain climbers!

    SvaraRadera
  2. Beata: ja man ska nog vara försiktig med klättraren om man har lösa fogar. Men i övrigt så kan du nog slå till på övningarna. Blodsmaken är ju bara 30 minuter lång :)

    SvaraRadera