onsdag 5 oktober 2011

Nike get fit

I går provade jag Nike get fit för andra gången (Första gången var förra året på Nike get blast konventet). Den här gången kändes det inte lika roligt. Men jag tror att det mest har med mig att göra. Jag har nämligen kommit på vad jag inte gillar i gruppträningssammanhang; för många övningar. Det går för snabbt och jag tycker inte det hinner bli någon kvalitet i det som ska stressas igenom.


Men jag tror att just det här passet är en bra ögonöppnare för den som inte tränat på länge, den som tränat försiktigt, eller för den som aldrig styrketränar. För man blir trött i musklerna.


Nästa grej på agendan blir att testa ett träningspass som kallas gör gladiatorpasset. Verkar otroligt tufft men utmanande. Precis vad jag behöver nu.


Dagens rekommendation blir också att läsa det här blogginlägget om träning. Alla har sina förutsättningar och styrkor. Vilka är dina?

2 kommentarer:

  1. Jag tror att min styrka är uthålligheten. Och då menar jag inte som i grym kondition eller så, utan att jag kan hålla på och nöta på så länge det sker i ett tempo som inte tömmer mig. Jag tar gärna ett extra varv eller en extra mil, eftersom det ger mig sådan mental tillfredsställelse. Jag blir också snabbt sugen på mer om jag bara fått hämta mig en stund. Däremot; om jag pressar mig för hårt rinner tålamodet ur mig i takt med orken. Jag blir tjurig och vill inte alls.

    Jag tycker också OM att skita ner mig. Stort plus, både när det kommer till möjliga träningsformer och till mitt välmående. Jag får ut liite, liite mer av en runda på ett ställe MED lerpölar, än vad jag får av ett rent elljusspår någonstans.

    SvaraRadera
  2. Sara: ja men visst är det charmigt med smuts under naglarna efter ett träningspass. Känns som att man gjort lite mer på något sätt. Back to nature.

    SvaraRadera