onsdag 19 oktober 2011

Träningssällskap

I förrgår körde jag det berömda gladiatorpasset ännu en gång. En stor miss var bara att jag missade att gör grodhoppen innan den högintensiva cirkeln. Det var inte kul att göra hoppen efter detta. Benen darrade som tusan.

I går kom min gamla träningskompis Li till Stockholm, åt god middag och sov över. Vi kastade oss upp i ottan för att få till ett gemensamt träningspass. Det var nog säkert 2,5 år sedan det hände. Inne på gymet värmde vi upp medd rodd och snodde vi hop två cirklar. Dessa bestod av:

Cirkel 1:
Mountain climber x15
Boxhopp x15
Inverterade burpees x5

Cirkel 2:
Sving, clean and press (kettlebell) höger arm x10
Plankan med ben som flyttas fram och tillbaka (varannat) x30 förflyttningar
Sving, clean and press (kettlebell) vänster arm x10
Plankan med ben som flyttas fram och tillbaka (varannat) x30 förflyttningar

Vi körde varsin cirkel och sedan bytte vi och sedan tillbaka till den första cirkeln etc. Med tanke på att det var ett improviserat pass så blev det mycket bra. Bra cardio och hela kroppen fick sitt. Sedan var det också fantastiskt roligt att ha träningssällskap samt att vara färdigtränad, ombytt och klar innan 08 på morgonen.

1 kommentar:

  1. Så bra det var. Och visst är det så, att med rätt sällskap på nära håll är det lättare att hoppa på tåget man nästan missat i veckor av förkylning och bekvämlighet..

    Idag kör jag nån nätt liten cirkel på lunchen och tänker att du tar i bredvid. Kanske inte the Malin, men jag får hittepå.

    Får se till att fortsätta konferera i huvudstaden..

    Vi hörs darling.
    Li

    SvaraRadera