lördag 30 juli 2011

3-veckors utmaning










Nu har hela familjen äntligen semester. Något som underlättar om man vill träna lite extra, inga pendeltåg att passa, inget hämta/lämna på dagis. Så nu har jag och Herr Larsson bestämt oss för att under dessa tre veckor ge våra kroppar en rejäl träningsdos. Han ska springa minst 5 km om dagen och jag ska träna minst 30 minuter om dagen. Jag börjar i morgon (väntar ut den sista lilla hostan) men smygstartar lite i kväll med en rejäl promenad.

Sitter nu och funderar på hur jag ska lägga upp den här tiden. Ska helt klart passa på att träna gruppträningspass nu när hela dagarna finns tillgängligt för sådant och jag således kan välja och vraka lite mer. Jag ska också återgå till plankan 5x45 sekunder varje dag. Utöver det kommer det bli funktionell styrka på gym och improviserat (då det kommer resas runt en del under de lediga veckorna) samt testa 100-utmaningen som bilden visar. Avslutningsvis så ska jag också vässa till löpsteget ytterligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar