söndag 31 juli 2011

Well, hello there gym!


Äntligen blev det träning. Hoppas kunna strikea den i 22 dagar nu.

Först blev det löpning 4 km med det nya löpsteget. Till en början blev det mitt nya bekvämlöpsteg, men så började det kännas lite i höften och jag gick över till ordinationen framfotalöpning. Lite svårt att hitta rytmen till en början men sedan satt det fint. Kanske underlättade det att jag hade mina Nike air free, som ger mer känsla i foten mot underlaget. Strax innan 4 km kände jag att jag började tappa det snygga löpsteget (det är inte helt lätt att byta ska ni veta) och valde att stiga av löpbandet för att inte felbelasta på något sätt.

Efter denna korta tur var jag precis så trött som man är efter 15 dagars träninsgvila och en förkylning. Men jag skippade inte styrka helt utan körde plankan, styrka axlar och 40 sving. Sammanlagt 40 minuters träning.

3 kommentarer:

  1. KOOOL

    tog mig asalång tid att byta men du låter ju hiskeligt snabblärd. MAn kan nästa ana ett xtremt neutralt löpsteg :-)

    SvaraRadera
  2. johan och jag körde 45 sek planka x 5 idag (sen svingade jag 12 kg 15 ggr). Det var det svinjobbigaste jag gjort idag. Jag skakade efter 15 sek på första. Sen började jag googla träningskort. Måste nog återgå till Friskis i höst. Det här går inte.

    SvaraRadera
  3. Krillen: Ja käre väl, ett extremt neutralt löpsteg kan ta en långt. Nej men skämt åsido det nya steget håller ju bara i ett par km så jag är fortfarande under upplärning.

    Mary: Jag gissar att du inte är intresserad av snordyra Sats? Isf hade vi kunnat plankan och kettlebellbattla med jämna mellanrum. Joru, planka x 5 + kettlebell kan då den mest döda att kännas sig levande eller vice versa.

    SvaraRadera