onsdag 10 augusti 2011

Dag 11/22 Halvvägs

Blev så inspirerad av de tabataintevaller jag gjorde häromdagen att jag ville testa dem igen. Idag skulle också vara en dag med kortare träning så då passade det perfekt. Laddade ner en tabata timer till min Iphone, en perfekt träningskamrat visade det sig vara.

Först uppvärmning på crosstrainer 10 minuter sedan tabata. Jag gjorde en cirkel med fem övningar. Först ut var rodd, sedan höga drag med kettelbell, sedan sving med 8 kg kettlebell, sedan burpees och sist plankan. Varje övning tog sammanlagt 4 minuter så hela träning utöver uppvärmning avklarades på exakt 20 minuter. När man nu klarat av detta på exakt 20 minuter behöver jag ens beskriva i ord hur trött jag var? Men som sagt, otroligt effektivt, inte minst när jag också hade tabataappen som höll koll på tiden åt mig. Jag kan verkligen rekommendera både träningen och appen.


















Tröttast på gymet

4 kommentarer:

  1. vilken app har du? Jag drog hem snålvarianten som var gratis, men såg att det fanns värsta proffsapparna också, för 20 kr.

    SvaraRadera
  2. Min heter kort och gott tabata timer (var också gratis). Den mäter tiden för en 8 sekvens intervall. Funkar bra tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Har du nån app för övningarna också eller lägger du upp själv? Är såpass mycket rookie att jag tycker det är svårt med egna pass, hur vet jag att jag får med allt jag borde få med? Skriv gärna mer om Tabata, är inte så insatt men är nyfniken!

    SvaraRadera
  4. Beatatjata: Jag har ingen app för övningarna. Jag skriver upp hemma vilka jag ska göra så jag slipper stå och tänka på det på gymet. Kolla gärna på sidan www.dintraning.se för att få inspo till övningar. Välj gärna de som involvera många och/eller stora muskelgrupper. T.ex burpees, plankan, knäböj, fällkniven. 4 övningar räcker hur långt som helst i Tabata.

    SvaraRadera