onsdag 10 augusti 2011

Hooked


















Ända sedan jag började springa våren 2007 (och kommit över den första smärttröskeln) så har jag fått förmågan att verkligen fastna för olika typer av träning och bara vilja veta allt om det, samt testa mina gränser. Det är nog också det som gjorde att jag fortsatte springa. Bilden ovanför är tagen strax efter mitt första lopp i vuxen ålder. Jag hade tränat i två månader och klarade de 5 km på 26:08, fick blodad tand och sprang tjejmilen ytterligare dryga två månader senare på 52:19.

Ni skulle bara veta hur mycket jag längtar efter ohämmad löpning. Löpning där jag inte behöver oroa mig för skador, löpning där jag bara fokuserar framåt, pressar, utmanar, njuter och upptäcker. Just nu dövar jag den längtan med att snöa in på nya utmaningar som tabata och hinderbanan. När dessa känns bekväma kommer ni garanterat få se mig snöa in på nya grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar