lördag 7 januari 2012

Köksdarlings

Några darlings i köket just nu.

Rött ris, otroligt gott (opolerat fullkornsris, smakar som råris). Så mycket mer konsistens än vitt mesigt ris . Även liten madame slukar det nöjt. Vi som aldrig (nästan i alla fall) äter ris annars har ätit det flera gånger den senaste veckan.

Risentass nya musli, även där, konsistensen! Den smular sig aldrig och blir till  en gröt i filen. Jag gillar den lila bäst med störst andel nötter, frön och frukt, hela 50%.

Surdegsknäcke från Vilmas. Har sedan tidigare gillat deras knäckesticks. De här små fyrkanterna är perfekt snacks och perfekt som lur till liten madame. Hon är övertygad om att det är kakor, inte oss emot.. Bäst gillar hela familjen de som heter svart och vit.

2 kommentarer:

  1. Låter super att du skriver om dina övningar när du fixar ihop ett träningsschema!
    Själv har jag träningsvärk, ett kvitto på att träningen tog igår... Imorgon bär det av till träningen efter jobbet.
    Ska testa dina köksdarlings, det är kul att få inspiration, ofta fastnar man i vissa matvaror och det blir tråkigt i längden.
    Jag vill att år 2012 ska bli året då jag får ännu bättre matvanor. Har du tankar kring det? Ambitioner? Min ambition är att få i mig ett halvt kilo frukt och grönt/dagen. De dagar jag jobbar går det bra eftersom det finns en bra grönsaksbuffe till maten på jobbet...
    Hur äter du innan/efter träningen? För många år sedan körde jag proteinpulver, men nöjer mig nu för tiden med banan + 3 dl mjölk efter träningen. Protein tror jag att jag får i mig i tillräckliga mängder ändå (via mjölk, ägg, ost, keso, baljväxter, tofu...)Inte för att jag har koll på att få i mig rekommenderade RDI nu för tiden (kanske bör jag ha det?), men tror det pga av att jag märker att jag mår bra och blir starkare.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, nu började jag surfa runt på sidor om proteinbehov och träning bara för det :). Ska kanske börja ha bättre koll på mitt proteinintag

    SvaraRadera